Tartalommarketing a gyakorlatban

tartalommarketing

A tartalommarketing célja és feladata

A tartalommarketing elsődleges célja és feladata a tájékoztatás: a márka és az üzenet eljuttatása a leendő ügyfelekhez, másrészt a bizalom és a lojalitás kiépítése és megtartása.

A közönség számára értékes és érdekes tartalom nyújtása, emellett szimpatikussá válni a leendő illetve a meglévő ügyfelek körében, lehetőség az ideális vevők megtalálására.

A tartalommarketing stratégiai eszközei

A tartalommarketing sok apró optimalizálási lépésből tevődik, (Google Analytics mérés és optimalizálás), de sikere gyakran olyan apró optimalizációk jelentik, mint a szöveges tartalom kiegészítése megfelelő vizuális elemekkel, például nyitóképpel, amelyek megteremtik a bevonódást, amely miatt tovább időzik a felhasználó az oldalon.

Mi tartozik bele a tartalommarketingbe

Ide tartozik a szöveges audiovizuális tartalom, de bármilyen felület, ahol a felhasználó időt tölt el, ahol megoszt és publikál.

Mely eszközökön, organikus platformokon érdemes 2022-ben jelen lenni

A piaci verseny miatt a diverzifikáció, a több lábon állás a marketingben is elengedhetetlen, a tartalmakat minden lehetséges felületen érdemes közzé tenni, és több lehetőséget együttesen alkalmazni. Könnyen elérhető igényes, és tematikus tartalmak létrehozni, amelyek akár a háttérben is fogyaszthatók, de az offline eszközökre sem árt hangsúlyt fektetni. Az elmúlt években a YouToube, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest nyújtotta jelenlétet sokan használták ki a weboldal, hírlevél, webinar és blog mellett.

2022-ben a weboldalon kívül a következő platformok kínálnak lehetőséget a jelenlétre:

  • TikTok: 2 millió hazai felhasználóval a TikTok a világ leggyorsabban fejlődő közösségi média platformja
  • Podcast: Interneten közzétett audio formátumú hangzó tartalom
  • Felhasználók által generált tartalom: saját videók, posztok, értékelések melyek a közösségi oldalukra és weboldalukra készítenek

Tartalommarketing és a mobil design

A mobiltelefonok és tabletek használata egyre inkább elterjedt, elengedhetetlen, hogy a weboldal mobilra optimalizált– minden képernyő méretre optimalizált (reszponzív)  legyen. Így a mobil készülékről, tabletről böngészőket is maximálisan ki lehet szolgálni, ezáltal a weboldalra érkező látogatók, vagy a webshopban vásárlók számát meg lehet többszörözni.